Actualment, no podem negar el gran poder que tenen els recursos multimèdia per a l'educació. En els últims anys ha aparegut un recurs, que per les seves característiques té una relació directa com a recurs didàctic i la seva utilització en els processos d'ensenyament aprenentatge. Es pot afirmar que la pissarra digital interactiva (PDI) té un destinatari principalment, el món de l'ensenyament.
La intenció que tenim amb aquesta entrada és: conèixer el que és i com ens pot ajudar la pissarra digital interactiva a l'aula com a recurs..
QUÈ ÉS UNA PDI?
La Pissarra Digital Interactiva consisteix en un ordinador connectat a un video-projector, que projecta la imatge de la pantalla sobre una superfície, des de la qual es pot controlar l'ordinador, fer anotacions manuscrites sobre qualsevol imatge projectada , així com guardar-les, imprimir-les, enviar-les per correu electrònic i exportar-les a diversos formats.
QUINS AVANTATGES TINC AMB L'ÚS DE LA PDI?
- La pissarra digital resulta molt fàcil d'utilitzar.
QUÈ ÉS UNA PDI?
La Pissarra Digital Interactiva consisteix en un ordinador connectat a un video-projector, que projecta la imatge de la pantalla sobre una superfície, des de la qual es pot controlar l'ordinador, fer anotacions manuscrites sobre qualsevol imatge projectada , així com guardar-les, imprimir-les, enviar-les per correu electrònic i exportar-les a diversos formats.
QUINS AVANTATGES TINC AMB L'ÚS DE LA PDI?
- La pissarra digital resulta molt fàcil d'utilitzar.
- Suposa una font inesgotable d'informació multimèdia i interactiva disponible de manera immediata a l'aula.
- L'accés a la informació es realitza de manera immediata.
- L'accés a la informació es realitza de manera immediata.
- És una tecnologia neta i que no dóna problemes.
- Possibilita l'ús col·lectiu a classe dels canals telemàtics de comunicació (correu electrònic, xat, videoconferència ...).
- Possibilita que les classes puguin ser més dinàmiques, vistoses i audiovisuals, facilitant als infants la seva interacció.
- els infants tenen un paper més actiu en les activitats.
- El professorat augmenta la seva autoestima professional, ja que va descobrint noves possibilitats metodològiques.
- Facilita el tractament de la diversitat, ja que permet la presentació d'una gran varietat de recursos.
QUINES APLICACIONS DIDÀCTIQUES I METODOLÒGIQUES TÉ?
Són moltes les possibilitats d'utilització i d'aprofitament didàctic de la pissarra digital a l'aula. A continuació es presenten algunes propostes:
*Suport a les explicacions del professorat.
* Presentació d'activitats i recursos per al tractament de la diversitat.
* Presentació pública de recursos.
* Presentació pública de treballs realitzats en grup.
* el racó de l'ordinador.
* el diari a classe i la diversitat multilingüe.
* Videoconferències i comunicacions col·lectives on-line a classe.
* Realització d'exercicis i altres treballs col·laboratius a classe.
* Correcció col·lectiva d'exercicis a classe.
* Preguntes no previstes. Cerca de preguntes a internet.
* La pissarra ¿recuperable¿. Utilització com una pissarra normal.
* Síntesi conjuntes. Sobre qualsevol temàtica, la pissarra digital pot aprofitar-se per fer síntesis conjuntes a l'aula.
* Multiculturalitat a l'aula. Es pot encarregar als estudiants estrangers que busquin a Internet informació.
* Aprenentatges sobre la utilització de programes informàtics.
- Possibilita que les classes puguin ser més dinàmiques, vistoses i audiovisuals, facilitant als infants la seva interacció.
- els infants tenen un paper més actiu en les activitats.
- El professorat augmenta la seva autoestima professional, ja que va descobrint noves possibilitats metodològiques.
- Facilita el tractament de la diversitat, ja que permet la presentació d'una gran varietat de recursos.
QUINES APLICACIONS DIDÀCTIQUES I METODOLÒGIQUES TÉ?
Són moltes les possibilitats d'utilització i d'aprofitament didàctic de la pissarra digital a l'aula. A continuació es presenten algunes propostes:
*Suport a les explicacions del professorat.
* Presentació d'activitats i recursos per al tractament de la diversitat.
* Presentació pública de recursos.
* Presentació pública de treballs realitzats en grup.
* el racó de l'ordinador.
* el diari a classe i la diversitat multilingüe.
* Videoconferències i comunicacions col·lectives on-line a classe.
* Realització d'exercicis i altres treballs col·laboratius a classe.
* Correcció col·lectiva d'exercicis a classe.
* Preguntes no previstes. Cerca de preguntes a internet.
* La pissarra ¿recuperable¿. Utilització com una pissarra normal.
* Síntesi conjuntes. Sobre qualsevol temàtica, la pissarra digital pot aprofitar-se per fer síntesis conjuntes a l'aula.
* Multiculturalitat a l'aula. Es pot encarregar als estudiants estrangers que busquin a Internet informació.
* Aprenentatges sobre la utilització de programes informàtics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada